• Julia Vergeer

Goed voor jezelf zorgen is altijd een goed idee!

'π™Άπš˜πšŽπš πšŸπš˜πš˜πš› πš“πšŽπš£πšŽπš•πš πš£πš˜πš›πšπšŽπš— πš’πšœ πšŠπš•πšπš’πš“πš πšŽπšŽπš— 𝚐𝚘𝚎𝚍 πš’πšπšŽπšŽβ€™


Dit bleef één van de teacher constant herhalen bij een yogaweekend waar ik was vorig jaar. En het is zo, want als je niet goed voor jezelf zorgt kun je het ook niet optimaal voor een ander doen. Ik noem dan altijd het voorbeeld van het vliegtuig en de zuurstofmaskers. Je zet eerst zelf je masker op, voordat je β€˜n ander kan of gaat helpen. En zo is dat dus ook met selfcare, voor jezelf zorgen ❀



❀︎ Wat voedt jou?

❀︎ Waar word jij gelukkig van?

❀︎ Waar laad jij je batterij weer mee op?


Voor mij is dat yoga, mediteren, de natuur in, wandelen... alleen of met m’n hond, muziek, samen zijn met vrienden en familie, koken, lezen.

Hoe is dat voor jou? Waar laad jij jouw batterij weer mee op?

Mooi om eens bij stil te staan en over na te denken. Vooral in deze tijd waar we inzitten en er zoveel anders is dan anders.




10 Energiebommetjes!

Ik heb nog 10 energiebommetjes voor je die direct en op langere termijn ervoor zorgen dat jouw energiebatterij wordt opgeladen. Iets wat we ook vooral in deze tijd wel kunnen gebruiken 😊

Natuurlijk werkt gezond eten enorm voor meer energie. Maar met alleen gezond eten ben je er niet, uiteindelijk gaat het om je hele mindset. De juiste balans tussen lichaam & geest. Deze 10 tips kunnen je alvast iets op weg helpen:

  1. Kom van de bank af! Natuurlijk is het heerlijk om soms op die bank neer te ploffen maar dat kan ook nog nadat je even bent gaan wandelen buiten. Dit geeft je uiteindelijk veel meer energie.

  2. Lachen! Lachen vermindert stress en dat zorgt er voor dat je hormonen meer in balans komen. Want weer de nodige energie oplevert.

  3. Mediteer! Hier voorkom je een hele berg energievretende ergernissen mee. Ze zijn er nog wel maar je kunt er veel beter mee omgaan als je mind rustig is.

  4. Wekker = wakker worden! Stap uit bed zodra de wekker gaat. Als je gaat snoozen zorgt het ervoor dat je hormoonhuishouding van slag raakt. Dit geeft een vermoeid gevoel voor de rest van de dag. En dat is nou net niet wat we willen.

  5. Gezonde snack! Kies een tussendoortje die de bloedsuikerspiegel mooi stabiel houdt. Zoals een handje ongebrande, ongezouten noten of groente.

  6. Begin de dag goed met een zonnegroet! Een van de bekendste yoga-oefeningen die bestaat uit een aantal verschillende houdingen. Begin er met bijvoorbeeld 5. Echt een super begin van een energieke dag.

  7. Recent onderzoek heeft uitgewezen dat een klein stukje chocola verkwikkend kan werken! Kies wel degene met een hoog cacaopercentage (minimaal 72%). En snoep met mate.

  8. Klein maar fijn! Wie van de kleine dingen in het leven geniet laadt steeds hiermee de een beetje batterij op. Dingen waar je blij van wordt zorgen dat de energie blijft stromen.

  9. Vermijdt suiker! Ieder lichaam is anders en iedereen reageert anders op voedsel. Maar waar niemand goed op reageert is suiker. Suiker maakt moe. Af en toe een stukje chocola mag best, maar wees alert.

  10. Laat het stromen! Chi is je levensenergie ook wel prana genoemd. Mediteer, doe aan yoga, let op je ademhaling, lach, omring je met mensen die je liefhebt, dit alles zorgt ervoor dat je chi/ prana blijft stromen!


'Goed voor jezelf zorgen is altijd een goed idee!'

Liefs

  • Black Instagram Icon
  • Facebook

BELEEF WAT JE EET IS AANGESLOTEN BIJ DE BGN

LOCATIE

BELEEF WAT JE EET

JULIA VERGEER

WEEGBREESTRAAT 8

2153EC, NIEUW-VENNEP

0623909936

KvK 57140634